Przejdź do treści

sekcja A
Opis archiwum społecznego

krok 1/6
Nazwa archiwum społecznego 

Podaj nazwę Twojego archiwum społecznego (np. Cyfrowe Archiwum Miasta, Archiwum Społeczne Biblioteki).

Użytkownicy Bazy łatwo wyszukają Twoje archiwum, jeśli jego nazwa będzie oddawała dobrze to, czym się zajmuje lub kto je prowadzi.

krok 2/6
Rok założenia 

Jeśli nie znasz dokładnego roku założenia archiwum społecznego, podaj przybliżoną datę.

Potrzebujemy tej informacji do celów statystycznych, nie będzie publikowana na stronie Bazy.

krok 3/6
Opis zbiorów 

Opisz, jakie zbiory gromadzi Twoje archiwum społeczne (maksymalnie 1000 znaków).

Im lepiej opis będzie oddawał to, jaki jest przedmiot zainteresowania archiwum, tym więcej osób dobrze zrozumie jego działalność! W opisie uwzględnij: tematykę zbiorów (np. materiały związane z miastem, wsią, dzielnicą), zakres chronologiczny zbiorów (np. głównie wiek XX, niektóre materiały z XIX wieku), ogólną wielkość zbiorów (np. 2000 zdjęć, 100 wywiadów audio lub około 300 dokumentów), w jaki sposób zbierane są materiały.

Opis archiwum będzie publicznie widoczny na stronie Bazy, dlatego przygotowując go, koniecznie zastosuj się do wskazówek redakcyjnych (poniżej pola).

krok 4/6
Rodzaje zbiorów 

Wybierz z listy rodzaj gromadzonych zbiorów archiwalnych. Możesz wybrać więcej niż jeden.

krok 5/6
Tematyka 

Wybierz tagi najlepiej opisujące tematykę zbiorów archiwalnych. Możesz wybrać więcej niż jeden temat.

Tagi ułatwiają użytkownikom Bazy filtrowanie wyników wyszukiwania. Dzięki nim łatwiej znajdą Twoje archiwum!

krok 6/6
Sposoby udostępniania 

W jaki sposób można zapoznać się ze zbiorami Twojego archiwum? Wybierz z listy.

sekcja B
Opis podmiotu zgłaszającego archiwum

krok 1/4
Nazwa podmiotu prowadzącego archiwum społeczne 

Podaj nazwę podmiotu, który prowadzi Twoje archiwum społeczne (czyli instytucji samorządowej, organizacji pozarządowej, grupy nieformalnej, na przykład: Miejski Dom Kultury, Biblioteka Gminy, Muzeum Lokalne, Fundacja „Nasz Powiat”, Grupa „Zbieramy historię” itp.).

krok 2/4
Rodzaj podmiotu prowadzącego archiwum społeczne 

Wybierz z listy rodzaj instytucji prowadzącej archiwum społeczne.

Oznaczenie rodzaju podmiotu ułatwia użytkownikom Bazy filtrowanie wyników wyszukiwania. Dzięki niemu łatwiej znajdą Twoje archiwum!

krok 3/4
Opis podmiotu prowadzącego archiwum społeczne 

Opisz krótko historię i działalność swojego podmiotu: instytucji / organizacji / grupy (maksymalnie 1000 znaków). Ten opis będzie publicznie widoczny na stronie Bazy, dlatego przygotowując go, koniecznie zastosuj się do wskazówek redakcyjnych (poniżej pola).

krok 4/4
Rok założenia instytucji 

Podaj datę powstania podmiotu, który prowadzi archiwum społeczne (np. 1994, jeśli wtedy powstała biblioteka lub fundacja prowadząca archiwum). Jeśli nie znasz dokładnego roku powstania podmiotu, podaj datę w przybliżeniu.

Potrzebujemy tej informacji do celów statystycznych, nie będzie publikowana na stronie Bazy.

sekcja C
Lokalizacja i dostępność archiwum

krok 1/15
📍 Miejscowość 

Podaj nazwę miejscowości, w której działa Twoje archiwum społeczne.

krok 2/15
Wielkość miejscowości 

Podaj orientacyjną wielkość miejscowości, w której działa Twoje archiwum.

Potrzebujemy tej informacji do celów statystycznych, nie będzie publikowana na stronie Bazy.

krok 3/15
📍 Kod pocztowy 

Podaj kod pocztowy miejscowości, w której działa Twoje archiwum społeczne.

Dzięki podaniu kodu pocztowego Twoje archiwum wyświetli się na mapie archiwów społecznych.

krok 4/15
📍 Ulica i numer budynku/ numer lokalu 

Podaj dane adresowe Twojego archiwum tylko jeśli chcesz, żeby te dane były publicznie dostępne.

Nie podawaj ich, jeśli nie chcesz, żeby były widoczne dla wszystkich użytkowników Bazy.

krok 5/15
📍 Województwo 

Podaj województwo, w którym działa Twoje archiwum społeczne.

Informacja o województwie ułatwia użytkownikom Bazy filtrowanie wyników wyszukiwania. Dzięki niej łatwiej znajdą Twoje archiwum!

krok 6/15
🌎 Państwo 

Podaj państwo, w którym działa Twoje archiwum społeczne.

Pytamy o to, bo istnieją polonijne archiwa społeczne, działające poza granicami kraju!

krok 7/15
E-mail kontaktowy do podmiotu prowadzącego archiwum społeczne 

Podaj e-mail do ogólnego kontaktu z podmiotem prowadzącym archiwum społeczne.

E-mail będzie widoczny na stronie Bazy.

krok 8/15
☎️ Kontakt do instytucji (telefon) 

Podaj telefon do ogólnego kontaktu z podmiotem prowadzącym archiwum społeczne.

Telefon będzie widoczny na stronie Bazy.

krok 9/15
📧 Kontakt w sprawie zbiorów (e-mail) 

Podaj e-mail do ogólnego kontaktu w sprawie zbiorów Twojego archiwum społecznego – tylko wtedy, jeśli jest inny niż podany wcześniej e-mail ogólny podmiotu. Na przykład: w danym stowarzyszeniu archiwum społecznym zajmuje się konkretna osoba i to z nią należy się kontaktować.

E-mail będzie widoczny na stronie Bazy.

krok 10/15
☎️ Kontakt w sprawie zbiorów (telefon) 

Podaj telefon do ogólnego kontaktu w sprawie zbiorów Twojego archiwum społecznego – tylko wtedy, jeśli jest inny niż podany wcześniej telefon ogólny podmiotu. Na przykład: w danym stowarzyszeniu archiwum społecznym zajmuje się konkretna osoba i to z nią należy się kontaktować.

Telefon będzie widoczny na stronie Bazy.

krok 11/15
📆 Dni i godziny pracy archiwum 

Podaj dni i godziny, w których można kontaktować się z Twoim archiwum społecznym. Na przykład: Poniedziałki i wtorki, godz. 14:00–16:00.

Jeśli nie ma takich wyznaczonych dni i godzin, pomiń to pytanie.

krok 12/15
💻 Strona www 

Podaj adres strony www, na której można zapoznać się z Twoim archiwum społecznym oraz działaniami podmiotu, który je prowadzi.

krok 13/15
Facebook 

Twoje archiwum ma swoją stronę lub grupę na Facebooku? Możesz podać adres tutaj.

krok 14/15
Instagram 

Twoje archiwum ma swój profil na instagramie? Możesz podać adres tutaj.

krok 15/15
Autorka / autor opisu 

Podaj swoje imię i nazwisko.

Informacja nie będzie publikowana na stronie Bazy. Jest nam potrzebna do kontaktu w sprawie redakcji lub aktualizacji opisu archiwum społecznego.

sekcja D
Informacje dodatkowe

krok 1/5
Skąd dowiedziałeś / dowiedziałaś się o bazie archiwów społecznych? 

krok 2/5
Oświadczenie 

Oświadczam, że zapoznałem/am się z Regulaminem Bazy archiwów społecznych i akceptuję wszystkie jego warunki

krok 3/5
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych dobrowolnie wskazanych w formularzu rejestracyjnym do Bazy Archiwów Społecznych w zakresie m.in. adresu email i numeru telefonu osoby odpowiedzialnej za udostępnienie zasobów oraz imienia i nazwiska, adresu email, numeru telefonu osoby do kontaktu z ramienia instytucji w celu uzupełnienia Bazy Archiwów Społecznych i ich udostępniania w ramach ww. Bazy przez Centrum Archiwistyki Społecznej z siedzibą w Warszawie (02-516) ul. Rejtana 17, lok. 25/26/27.

krok 4/5
Zgoda na wysyłkę Newslettera 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w zakresie adresu email, nazwy instytucji/organizacji w celu dostarczenia newslettera przez Centrum Archiwistyki Społecznej z siedzibą w Warszawie (02-516) ul. Rejtana 17, lok. 25/26/27.

krok 5/5
Klauzula informacyjna 

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 (Dz. Urz. UE L 2016), Centrum Archiwistyki Społecznej informuje, że:

1. Administratorem danych osobowych jest Centrum Archiwistyki Społecznej z siedzibą w Warszawie (02-516) ul. Rejtana 17, lok. 25/26/27, tel: 22 294 11 00.

2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Centrum Archiwistyki Społecznej możliwy jest pod adresem email iod@cas.org.pl

3. Dane osobowe przetwarzane będą:
a. w zakresie imienia i nazwiska, adresu email oraz nazwy instytucji w celu rejestracji zasobów w Bazie Archiwów Społecznych oraz opracowania i opublikowania informacji o zasobach Bazy Archiwów Społecznych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. e RODO;
b. w zakresie adresu email i numeru telefonu osoby odpowiedzialnej za udostępnienie zasobów oraz imienia i nazwiska, adresu email, numeru telefonu osoby do kontaktu z ramienia instytucji w celu uzupełnienia informacji o zasobach Bazy Archiwów Społecznych i ich udostępniania w ramach ww. Bazy przez Centrum Archiwistyki Społecznej na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
c. w zakresie adresu email i nazwy instytucji/organizacji w celu przekazywania subskrybowanego newslettera na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
d. w zakresie danych logowania oraz logów systemowych w celach analitycznych i statystycznych – by stale poprawić jakość usług świadczonych w ramach Serwisów CAS i dostosowywać ich funkcjonalności do potrzeb użytkowników oraz w celu wykrywania ewentualnych nadużyć, identyfikacji i przeciwdziałania zagrożeniom dla stabilności i poprawności działania Serwisów CAS na podstawie 6 ust. 1 lit. f RODO.

4. Odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty świadczące usługę obsługi systemów i oprogramowania informatycznego administratora, zewnętrzne podmioty świadczące usługi na rzecz administratora, oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa (w tym organy administracji publicznej).

5. Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

6. Dane osobowe w zakresie:
a. o którym mowa w pkt. 3 lit. a) i d) przetwarzane będą przez czas aktywności instytucji w Bazie Archiwów Społecznych tj. aż do usunięcia wpisu z Bazy na zasadach określonych w Regulaminie Bazy Archiwów Społecznych;
b. o którym mowa w pkt. 3 lit. b) przetwarzane będą przez czas aktywności instytucji w Bazie Archiwów Społecznych tj. aż do usunięcia wpisu z Bazy na zasadach określonych w Regulaminie Bazy Archiwów Społecznych, nie dłużej jednak niż przez czas aktualności podanych w formularzu zgłoszeniowym danych lub do momentu otrzymania przez Centrum Archiwistyki Społecznej żądania usunięcia z danych z Bazy;
c. o którym mowa w pkt. 3 lit. c) przetwarzane będą przez czas realizacji subskrypcji newslettera, nie dłużej jednak niż przez czas aktualności podanych w formularzu zgłoszeniowym danych lub do momentu otrzymania przez Centrum Archiwistyki Społecznej żądania usunięcia z subskrypcji.

7. Osoba, której dane są przetwarzane posiada prawo żądania od Administratora dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania oraz usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie.

8. Osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

9. Podanie danych osobowych, o których mowa w pkt. 3 lit. a) jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie może skutkować niemożliwością rejestracji informacji o archiwum społecznym w Bazie Archiwów Społecznych oraz opracowania i opublikowania informacji o zasobach Bazy Archiwów Społecznych, a w przypadku subskrypcji newslettera niepodanie danych może skutkować niemożliwością otrzymywania newslettera. W każdym momencie zgoda, o której mowa w pkt. 3 lit. b) i c) może zostać wycofana. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność przetwarzania danych z obowiązującym prawem, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

10. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą poddawane profilowaniu.

sekcja E
Podsumowanie zgłoszenia