Co reżyser robi w archiwum?
Po co reżyserowi archiwa? Kiedy archiwum prywatne staje się społeczne? Czy korzystanie w prywatnych archiwalnych nagrań jest etyczne? Czy i dlaczego warto zapisywać swoje życie? Te i wiele innych pytań zada Maciejowi Drygasowi, reżyserowi i scenarzyście, Olga Stanisławska. Wydarzenie odbędzie się w ramach cyklu „Archiwa inspirują!”, poświęconego twórcom, którzy w swojej pracy korzystają ze zbiorów archiwów społecznych.
Gość spotkania:
Maciej Drygas – reżyser filmowy i radiowy, producent, scenarzysta, wykładowca. Zdobywca nagród na wielu międzynarodowych festiwalach, m.in.: Felix 1991 za najlepszy dokumentalny film w Europie „Usłyszcie mój krzyk”, Prix Italia 1992 za słuchowisko pt. „Testament”, Grand Prix 1995 na Międzynarodowym Festiwalu Twórczości Telewizyjnej w Monte Carlo za film dokumentalny „Stan nieważkości”. Jego filmy i słuchowiska radiowe emitowane były przez stacje telewizyjne i radiowe w Europie, Kanadzie, Brazylii, Australii, Japonii i Afryce. Inicjator projektów archiwizacyjnych, m.in. Polskiego Archiwum Filmów Domowych, realizowanego przez Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
Prowadząca:
Olga Stanisławska – pisarka, reportażystka, eseistka, kuratorka. Za książkę „Rondo De Gaulle’a” otrzymała Nagrodę Kościelskich (2001). Była współkuratorką wystaw „Nostalgia urzeczywistniona. Afryka w fotografii Kazimierza Zagórskiego” (Galeria Zachęta, 2005) i „Nowy Region Świata” (Bunkier Sztuki, 2017). Wraz z Borysem Lankoszem zrealizowała dla TVP dokument poświęcony muzułmanom we Francji (2007). Publikuje między innymi w „Gazecie Wyborczej”, „Tygodniku Powszechnym”, „Widoku”. Przez wiele lat była jurorką Nagrody za Reportaż Literacki im. Ryszarda Kapuścińskiego. Mieszka w Paryżu.
Koordynatorkami cyklu są Maria Mossakowska i Karolina Sakowicz.
Maciej Drygas: fot. Bartosz Bobkowski, Agencja Gazeta
Olga Stanisławska: fot. Margot Sputo
Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w ustawieniach przeglądarki. Zobacz naszą politykę prywatności.